Óm Nitjaklinnájai Namaha
nityaklinna1_imagelarge.jpg

Tartás

3. Kéz a lábhoz - Pádahasztászana

Csakra

Szvádhisthána - Keresztcsonti

Mantra

  • Óm Nitjaklinnájai Namaha
  • Üdvözlet a mindig együttérzőnek

Istennő

Nityaklinna

Fordítás

  • Nityaklinna: Örökké nedves

Kezek

(bal-jobb, fentről le)

1. lasszó 1. ösztöke
2. ivócsésze 2. félelem eloszlató mudra

Egyéb tulajdonságok

  • Piros színű, ruhája is piros, piros szantálkrémmel van bekenve.
  • Mosolyog, 3 szeme van. Azt is látja, ami a kettősségen túl van.
  • Homlokán izzadságcseppek vannak, mint valami igazgyöngyök.

Istennőről való meditálás hatása

  • Szépség, gyönyör
  • Felszabadulás, a három világ (föld, levegő, ég) legyőzése

Leírás

  • A termékenység feltétele a nedvesség. A tiszta energiáknak, amik feszültség formájában jelennek meg, formát kell ölteniük. A folyékonyság forma. A föld elemhez a tömeg tartozik, rögzít, nem tud formát létrehozni, megakadályozza a formát. A magból önmagában nem lesz fa, csak ha vizet kap.
  • Létrehozza az energiákat, folyékonnyá teszi, megformálja. Ugyanúgy formálja meg saját nedvességéből a világot, mint ahogy az anya a testéből, saját nedveiből a csecsemőt. Anya gyermeket szül, Anyaisten a világot. Az Anyaisten nedveiben benne vagyunk, nem is tudunk kijönni belőle, minden sejtünk az Anyaisten teste (azaz az ő sejtjei vagyunk), Anyaisten idegrendszere. Rajtunk keresztül gondolkodik, reflektál. Énünk megszüntetésével elmulasztjuk a kóros sejtelváltozást. Benne úszunk, így formál.
  • Örökké könnyező. A nőnek a sorsában a gyermekvállalás által benne van a szenvedés, önmegtagadás, áldozat. A teremtésben feláldozódik a szabadsága, egyrészt megvalósul, másrészt megsemmisül. Bármilyen alkotásban, élet megélésben benne van ez a kettősség, a legnagyobb szenvedés a legnagyobb gyönyör. Saját megvalósulás.
  • Az áldozathoz bátorság, félelemnélküliség kell. Nityaklinna odaadja magát, hogy belőle növekedjék a világ. (Szorongás csak addig van, amíg a magamé vagyok, csak az egó tud szorongani.)
  • Lótusz közepén ül, elalélva elhagyja magát, eltölti a vágy, hogy odaadhassa magát.
  • Sok Saktija van, a tudat megzavarodásának az energiái. Ahhoz, hogy odaadjuk magunkat, kell egy belefeledkezés, önkontroll vesztés.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License