Óm Kámésvarjai Namaha
kameshvari1_imagelarge.jpg

Tartás

1. Imádkozó - Pranámászana

Csakra

Anáhata - Szív

Mantra

  • Óm Kámésvarjai Namaha
  • Üdvözlet a vágyakat beteljesítőnek

Istennő

Kámésvari

Fordítás

  • Káma: vágy

Kezek

(bal-jobb, fentről le)
(bal oldal aktív, jobb oldal gyümölcs)

1. íj 1. nyilak
2. lasszó 2. ösztöke
3. adás mudrája 3. nektár

Egyéb tulajdonságok

  • Vörös színű, 10 millió nap erejével világít
  • Ruhája piros, testét ékszerek díszítik.
  • Fényes rubin koronát visel, melyen egy növekvő Hold sarló látható. Ez a termékenységet, kibontakozást jelképezi.
  • 1 arca van, amely derűt és jóságot sugároz.
  • 3 szeme van, vagyis egyszerre látja a konvencionális és transzcendens valóságot.

Istennőről való meditálás hatása

  • Minden vágyunkat teljesíti.

Leírás

A vágy mozgatja a világot, ebből lesz a világ és az élet. A vágy a szívből jön, mindenkiben ott van az a vágy, ami őt létrehozta. Kamesvari a vágy istennője, ura a vágyainak. Ő az, aki irányítja a vágyakat, és aki elvarázsol bennünket a vágyakon keresztül. Azért szenvedünk, mert nem vagyunk elég bölcsek, hogy belássuk, a legtöbb vágyunk szenvedéshez vezet. A vágy maga nem negatív, mert lehet segítő erő, de ugyanakkor lehet akadály, ami elvarázsol. Akkor leszel ura a vágyaidnak, ha el tudod őket engedni. Semmihez sem szabad ragaszkodni és akkor szabadon teremtjük a vágyainkat. Ő hordja a testében és szüli meg a lényeket.

Kéztartásának jelentése:

  • bal alsó: adás mudrája. Bármit megad nekünk, ezért üres a keze
  • jobb alsó: egy nektárral töltött tál. A nektár a halhatatlanság itala. Csak úgy jutunk nektárhoz, ha mindent odaadunk, elengedünk, és nem ragaszkodunk semmihez.
  • bal középső: lasszó. A tanítvány tudatállapotától függ, hogy megkötő, vagy segítő erő. Az szellemi homályban élő lényeket hozzáköti az érzéki élvezetekhez, a bölcseket pedig kirántja belőle.
  • jobb középső: ösztöke. A tanítvány az ellenszenvet felhasználhatja arra, hogy a gyakorlás erőfeszítéseit növelje.
  • bal felső: íj. Azt a megsebzettséget jelképezi, amivel az érzéki világ elvarázsolja a szellemet. Az íj cukornádból van, ez jelképezi az elmét (cukorral) csábító esszenciával átitatva. Ez a tudatnak az az aspektusa, ami érintkezik a világi érzékszervekkel.
  • jobb felső: 5 nyílvessző, ezek virágok. Az 5 érzékszervet, érzéktárgyat jelenti, az indiai rendszerben az 5 érzék gyökerét (tanmátra – csakazság). Az 5 terület, ahol foglyul ejt bennünket Kámésvári. Ez az ő 5 manifesztációja, 5 gyermeke, de a vágy hatásait is jelenti, ha ezek a nyilak eltalálnak. Az 5 szerelemisten (Káma) 5 féle hatást személyesít meg. 1. Madana (epedezés, megrészegülés) 2. Unmadana (felizgulás, őrjöngés) 3. Dípana (lángra lobbanás) 4. Mohana (megbabonázottság, elborulás) 5. Shoshana (megbénulás, elszáradás, elpusztulás) Ezek a szerelem fázisait fejezik ki. Az első a megismerkedés fázisában van, ilyenkor fantáziálunk, sóvárgunk, van egyfajta szétszórtság, de mégsem kellemetlen, mert jól érezzük magunkat, furcsa felszabadult mámorban kezdünk létezni. A második fázis, amikor az ember begerjed, elkezd őrülten szeretni, ilyenkor szerelmet vall, ajándékokkal halmozza el választottját, őrült dolgokat kezd tenni, féltékennyé válik, az izgalmi állapot itt elszabadul. A harmadik szakaszban meggyullad a tűz, a szerelem elkezd lángolni, tart az izgatottság, de itt már kezd megjelenni a pusztító és fájdalmas oldal, előtérbe kerül a nyugtalanság, kicsúsznak a kezéből a dolgok, felad értékes dolgokat, és kezd kivetkőzni magából. Kezdi elveszíteni az életét, a tartását, kicsúszik a lába alól a talaj. A negyedik szakaszban tudati elborulás következik be, elveszíti a kritikai képességét, megzavarodik, elveszíti a kontrollt, nem tudja felmérni a tetteket és a következményeit, nem tudja, mi történik vele. Gyakori az a helyzet, amikor ejteni szokták a partnert, ha ebbe a szakaszba ér, mert ez már terhes. Az utolsó szakaszban egyedül marad, elbutultan, kiszáradva, üresen. Ez az érzéki világba való belemerülés a születéstől a halálig. A virág a szépségét jelöli a világnak, ami nagyon szép, még hervadtan is.

A jantra az istennő palotájának sematikus ábrázolása.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License