Óm Bhagamálinjai Namaha
bhagamalini1_imagelarge.jpg

Tartás

2. Kézemelés - Haszta Utthánászana

Csakra

Visuddhi - Torok

Mantra

  • Óm Bhagamálinjai Namaha
  • Üdvözlet a jólét virágfüzére viselőjének - Üdvözlet a gazdagsággal, bőséggel övezettnek

Istennő

Bhagamalini

Fordítás

  • Bhagan: szerencse, nagyság, gazdagság
  • mála: füzér

Kezek

(bal-jobb, fentről le)

1. éjszakai liliom 1. lótusz
2. lasszó 2. ösztöke
3. íj 3. nyilak

Egyéb tulajdonságok

  • Piros színű, gyönyörűen néz ki, mosolyog
  • 3 szeme van

Istennőről való meditálás hatása

Ha Bhagamalini rūpájáról (forma) meditálunk, képessé válunk arra, hogy elbűvöljük az embereket. Egyfelől megtanít arra, hogy hogyan bűvöljünk el másokat. Rá kell bocsátani az avaranát, de nem biztos, hogy érdemes. Ennek az előfeltétele, hogy a saját homályunkat eltávolítsuk. Az, hogy magunkkal foglalkozunk, alapvetően klésa, energetikai zavar, mert túl sok érzelmünk irányul az énre. Minél kevésbé vagy illúzióban, annál szabadabban tudsz bánni az emberekkel. Meg kell ismernünk az avarana működését, és meg kell értenünk, hogy mit akar nekünk tanítani. Ezt jelenti Bhagamalini-hez imádkozni.

Leírás

A pasu (áldozati állat, közember), akit a vágy energiák mozgatnak, csak nyersanyag, csak arra jó, hogy felhasználják. A legtöbb ember csak követi a vágyait és olyan, mint a sertés, aki elé odateszik a moslékot, csak azt habzsolja, és csak akkor veszi észre, ha elviszik a vágóhídra.
Az Ārya szabadon dönt, nincs kiszolgáltatva ezeknek az erőknek, hanem valóban szabad. Nem függ a szokásaitól, vágyaitól, a nemes erényeivel rendelkezik és társteremtőként teremti a világot.
Ebben a testtartásban fölfelé emeljük a karokat, ez a teremtés előtti szakasz, amikor ezek az erők mozgásba jönnek, és készen állnak a teremtésre.
Bhaga a lehetőségek sokasága, és ahhoz, hogy ez megjelenjen, egyfajta elvarázsolást kell végrehajtani, el kell takarni az igazságot, és a tudatnak el kell hinnie, hogy ez a valóság.
Avarana (takaró v. lepel), másik megfogalmazása májá (māyā). Az anyag és a szellem látszólagos kettősségét hozza létre (kālā). Ez a māyā, vagy lepel, hogy úgy tűnik, mintha valóság lenne, de a végső valóság nem kettős. Jó példa erre a színház, ahová ha elmegyünk, leoltják a villanyt, hogy csak a színpadot figyeljük. A sötétség miatt megfeledkezünk arról, hogy ez csak játék. A jóga nem más, mint a lámpa újbóli felkapcsolása.
A Sakti-k, akik körülveszik Bhagamalinit, māyā aspektusai, Avarana Saktiknak hívják őket, 20 van belőlük. Két fajta māyā van: az egyik a klésa (szenvek takarója). Különböző energiák, szenvedélyek, érzelmek, ami által azonosulunk a cselekménnyel. Pl. eszünkbe jut a saját szomorúságunk, amikor látjuk a látszat könnyet hullató színészt a színpadon. Félre értjük, és azt gondoljuk, hogy ez a saját szomorúságunk. A másik fajtája a māyānak a dzsnyéja (jñeya) (megismerés, tudás takarója). Az érzékelő, megismerő képességet zavarják meg. (pl. altatót tesznek az italba, így csak félálomban követjük az eseményeket.

Olyanná kell szépítenünk magunkat, ami a másikat rabul ejti. A piros színe a szenvedélyre utal. Az igazán vonzó nő nem a szőke liba, akinek csak 2 szeme van. A 3. szem a bölcsesség szem, ami az igazságot látja. Egy bölcs nő sokkal izgalmasabb egy férfi számára, és a bölcsesség a korral nem évül el.
Lótuszon ül és 6 karja van.
Jobb felső kezében lótuszt tart. A lótusz a termékenység jelképe, de passzív oldalon van, tehát gyümölcs.
Bal felső kezében éjszakai liliomot tart. Ez a módszer, amivel a teremtést végrehajtja. Kábulatot, éjszakát bocsát a pasukra, ez a teremtés eszköze.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License